sobota, 16 listopada 2013

Racuszki z mąki pełnoziarnistej i...

Bardzo zaniedbałam swojego bloga... Fakt, że bardzo wiele się działo i do tego jeszcze listopadowy spadek formy :-) To tak gwoli usprawiedliwienia...
Zaglądałam do wpisów ulubionych blogerek - ogarniam co u której się dzieje - ale brak mi chęci pisać swoich :- ( Koniec z marazmem ! Do dzieła ! Dzisiaj spędzam przedpołudnie z siostrzeńcem Miłoszem / siedem lat / i jego koleżanką Anią. Mamy w planach wyprawę do lasu i pieczenie pierników. Nie sądzę, coby one dotrwały do Świąt :-) Mimo to będą robione z myślą o choince. Relację zdam jutro. Rano zamarzyły mi się racuszki, więc je usmażyłam ku radości połówki mojej :-)


Składniki:

  • 2 jaja
  • łyżeczka brązowego cukru
  • cukier wanilinowy
  • drożdże  / wielkości orzecha laskowego/
  • 1/3 szklanki mleka
  • 3/4 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • ok. 3/4 szklanki mąki orkiszowej
  • cynamon 
  • masło klarowane do smażenia
Przepis:
drożdże ucieramy z cukrem i rozpuszczamy w mleku; do tego wbijamy całe jaja; ucieramy; następnie dosypujemy cukier wanilinowy oraz cynamon; stopniowo dodajemy mąki - tyle, aby masa miała gęstość śmietany; odstawiamy na ok. 15 minut do wyrośnięcia; smażymy z dwóch stron na rumiano; można podawać z konfiturą, albo z syropem klonowym;


Kochani ! Życzę wszystkim pięknego weekendu!
Dziękuję za komentarze - bardzo lubię je czytać :-)

1 komentarz:

  1. Już tyle potraw z twojego repertuaru ugotowałam i tym razem też się skuszę niewątpliwie. Pozdrowienia serdeczne

    OdpowiedzUsuń