piątek, 6 stycznia 2017

Grzaniec kukułkowo- czekoladowy i ...wciąż świątecznie !



Choć dawno minęło już Boże Narodzenie i nastał kolejny już Nowy Rok, to znowu mamy Święto ! Pięknie się do tego złożyło, że Trzech Króli akurat w piątek  - dzięki temu możemy świętować dłużej. Mroźna pogoda nie przeszkodziła nam pomaszerować na spacer, a po powrocie na rozgrzewkę przygotowałam super grzańca. 




Przepis:


  • 25 dag kukułek
  • 1/2 litra mleka 
  • 1 gorzka czekolada / u mnie 85 % /
  • 100 ml spirytusu
Kukułki rozbijamy w moździerzu, razem z kawałkami czekolady rozpuszczamy w mleku / mieszamy, pilnując, żeby się nie przypaliło /, zagotowujemy, aby odrobinę zgęstniało - kiedy przestygnie do około 70 stopni / łatwo to sprawdzić : będzie mocno ciepłe, ale nie gorące / dolewamy spirytus - ciągle mieszając. Pijemy ciepłe !
Świetnie pasuje z wiśniami z nalewki :-)








W taki wieczór jak dziś fajnie jest powspominać minione Święta:-) Ale też czas przed nimi: pierniczkowanie w trzech turach, wędzonkowe spotkanie z przyjaciółmi, szaloną Wigilię na 21 osób + dwoje maluszków, świąteczne kolędowanie u Małgosi i Roberta,
Sylwester u przyjaciół w Kajetanach... Można by jeszcze  długo wymieniać. Dla mnie najbardziej ważne  jest to, że mam tak piękne wspomnienia :-) Moja Córcia na swoim blogu przedstawiła 5 powodów dla których lubi zimę. Ja ze swojej strony dodałabym jeszcze jeden : czas który spędzamy z bliskimi. Może to bardzo banalne, ale dla mnie najważniejsze :-)










W NOWYM ROKU PRZESYŁAM SAME SERDECZNOŚCI WSZYSTKIM TU ZAGLĄDAJĄCYM !  

Pozdrawiam serdecznie. Ania

3 komentarze:

  1. fajny sposób na rozgrzanie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nalewka super. Byłam u córci na blogu. Śliczna z niej dziewczyna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kukułki, obok Kawusi, to ulubione cukierki mojego dzieciństwa. Choć bardzo wiele nalewkowych przepisów przetestowałam, to kukułkowego jeszcze nie. Pewnie pychota, więc na pewno Twój przepis wykorzystam. Pozdrawiam
    http://czaspasji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń