niedziela, 2 sierpnia 2015

Odchudzone letnie tiramisu

Tiramisu to deser, który smakuje o każdej porze roku. Mocno schłodzony świetnie komponuje się z letnim wieczorem :-) U nas nieco odchudzony i z dodatkiem borówek ameryjańskich.




Przepis na dwie porcje:


  • kilka biszkoptów
  • 1/2  małego opakowania mascarpone
  • 1/2 małego jogurtu greckiego / czyli 100ml /
  • 1 jajo
  • 1/4 szklanki mocnej kawy + łyżka koniaku / lub amaretto albo innego alkoholu/
  • 1-2 łyżeczki cukru pudru / opcjonalnie /
Odzielamy białko od żółtka. białko ubijamy na sztywną pianę, żółtko / w osobnym naczyniu / ukręcamy z pudrem; do masy 'żółtkowej ' dodajemy serek i jogurt /ucieramy/, a potem delikatnie mieszamy z białkiem; biszkopty moczymy chwilę w ponczu kawowo - koniakowym i układamy na dnie pucharków; na nie kładziemy część masy serowej, posypjemy borówkami; potem znowu biszkopty i ponownie masa; posypujemy borówkami;
Tym razem nie posypywałam masy serowej kakao - ale oczywiście można.

Pucharki wstawiamy na minimum dwie godziny do lodówki.

Deser pięknie komponuje się z wieczornym cykaniem świerszczy i oszołamiającym zapachem floksów... Lato nie odchodź !







Serdeczności !

6 komentarzy:

  1. Cudowne floksy a deserek jak dla mnie pyszny. Kocham te z alkoholem i kawą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Deserek warty wypróbowania, a floksy przepiękne - nie mam takich w ogrodzie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki odchudzony bardzo mi się podoba:-) Aniu pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zjadłabym:) Piękne fioletowe floksy na zdjęciach. U mnie głównie w odcieniach różu włącznie z majtkowym:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowicie kuszący deser :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I ja w tym roku nasadziłam floksów, miałam dwie odmiany ale zapragnęłam mieć większą różnorodność ;) A deser rewelacja w takie letnie upalne popołudnie :)

    OdpowiedzUsuń