czwartek, 18 lutego 2016

Deser czekoladowy z galaretką u Małgosi i Roberta

Jak pisałam juz wiele razy odwiedzam Małgosię i Robka od dwóch ponad lat raz w tygodniu. Policzyłam z pomocą mojego M, że na pewno już 100 pękła:-)Sądzę, że można powiedzieć iż znamy się już dobrze? Nie zawsze mogę poświęcić im tyle czasu ile bym chciała,  z każdego spotkania wychodzę bogatsza o nowe doświadczenia, czasem zła z bezsilności na niesprawiedliwość losu, ale zawsze przepełniona dobrymi emocjami. Wiem, że nawet ludzie ciężko chorzy i cierpiący mogą kochać, być kochanymi i sprawiać, że życie ludzi wokoło staje się lepsze. Bardzo się cieszę, że ich mam:-)
Deser który przedstawię był zdaje się ostatnim przed Wielkim Postem, który zjadła Gosia. Postanowiła przez 40 dni nie jeść słodyczy. Bohaterka ! Zważywszy, że tak je lubi. Robert kusi Małgochę cały czas, ale ona nie ulega:-)


DESER CZEKOLADOWY:

  • 10dag gorzkiej czekolady dobrej jakości
  • 3 jaja, 2 łyżki cukru pudru
  • galaretka rozpuszczona w 1 szklance wody; 
  • dowolne owoce do przybrania
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej / lekko studzimy/ , żółtka ucieramy z pudrem na puch; dodajemy do czekolady; białka ubijamy na szywno i delikatnie mieszamy z musem czekoladowym; stężoną galaretkę kroimy w kostkę; w salaterkach układamy galaretkę, na to mus czekoladowy; deser powinien zostać w lodówce około 2 godzin; przed podaniem dekorujemy owocami;

Smacznego.



Ja przygotowałam mus, a ponieważ galaretka musiała stężeć nie udało mi się dokończyć deseru. Zrobiła to moja Córcia drugiego dnia, podała oraz sfotografowała / pod czujnym okiem Gosi :-) /, a zdjęcia wysłała mnie. Zeszło mi z tym wspisem oj zeszło ...

Ciekawe co uda mi się przygotować im jutro?

Serdecznie pozdrawiam wszystkich zaglądających !



4 komentarze:

  1. Dawać radość i pomagać i samemu czerpać z tego energię to jest to co każdy powinien robić w życiu poza pracą, domem, i samym sobą.
    Po takim deserze żaden nie będzie dość wykwintny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu, my też się cieszymy, że mamy Ciebie i Twoją rodzinę.
    Ale nie bądź egoistką; ubogacamy się wzajemnie. :-*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem całkowicie zdania, że deser czekoladowy oraz galaretka to jest najlepsze połączenie w deserze jakie mogło zostać wymyślone. Teraz wiem, że przepisy z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl doskonale się sprawdzają bo tego typu desery potrafią rozpieścić :)

    OdpowiedzUsuń