wtorek, 11 lutego 2014

Placki kukurydziane z burgerami drobiowymi


Jakiś czas temu wypatrzyłam u Asi domowe burgery drobiowe. Bardzo spodobało mi się podanie ich z tortillą :-) Asia przygotowała i podała je TAK,  ja po swojemu :-)
 Na piątkowym spotkaniu u Renatki, gospodyni przygotowała tortille z pysznym wkładem :-) - ja dla niej wklejam dziś przepis na palcki kukurydziane;



Burgery przygotowałam z mielonego udźca indyczego / bez skóry/,
dodałam jajko, otręby owsiane, startą surową marchwkę oraz posiekany szczypiorek; doprawiłam solą, papryką słodką oraz ostrą; usmażyłam na patelni grilowej;




Placki kukurydziane zrobiłam tak:

  • 20 dag mąki kukurydzianej
  • 1 łyżeczka smalcu
  • 1/4 litra ciepłej wody
  • 1/2 łyżeczki soli
Mąkę trzeba połączyć z solą oraz smalcem, wyrabiać ciasto stopniowo dolewając wody; z ciasta uformować kulki / mnie wyszło 6 małych / , zawinąć w folię i schować na około godzinę zawinięte w wilgotną ściereczkę do lodówki; po tym czasie kulki z ciasta rozwałkować jak najcieniej, na placki o średnicy małej patelni; patelnię dobrze rozgrzać i smażyć krótko z każdej strony; nie można ich piec zbyt długo, bo stają się twarde; gotowe placki przkrywamy wilgotną ściereczką; aby łatwiej było zwinąc je w rulon można pogrzać je na parze :-)



Surówka pochodzi z lodówkowego recyklingu:
pekinka, czerwona cebulka, papryka;
Sos: dwie łyżki majonezu +  trzy łyżki jogurtu + łyżka śmietany / 12 % /, oregano, bazylia, roztarty ząbek czosnku, sól, pieprz;

Wyszło smaczne, zdrowe, bez zbędnego tłuszczu. Naprawdę polecam.
Mam zamiar nasmażyć więcej placków zarówno kukurydzianych jak i razowych i zamrozić je :-) A warto ! Czytając skład kupnych tortilli można się trochę zdziwić :-(

Buziaki dla wszystkich zaglądających !

5 komentarzy:

  1. Ja robiłam je z bułkami. Ale z plackami z pewnością też jest pycha.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię mięso z udźca w kotletach, ale tak podanych to jeszcze nie jadłam. Podobają mi się:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Placki mnie zaintrygowały. Burgery zawsze robię bez jajka tylko przyprawy i sporo natki pietruszki. Buziaki dla Ciebie. :)

    OdpowiedzUsuń