piątek, 28 lutego 2014

Racuchy z naturalnego serka i porządki w ogrodzie:-)

Bardzo dawno nic nie pisałam...Tak szybko mijają dni, ciągle coś,
 wciąż w biegu. Dzisiaj mam wolny dzień i poświęcam go nadrabianiu blogowych zaległości, ale i gotowaniu oczywiście :-) Dzieci przyjechały na parę dni, będę Córcię dopieszczać:-) Na śniadanie wymyśliłam racuszki z białego serka homogenizowanego z dodatkami malin i żurawiny. Zamiast białej mąki użyłam pełnoziarnistej grubo mielonej i otręb owsianych. Wyszły tak:



Przepis:

  • duże opakowanie serka naturalnego homogenizowanego
  • jajo
  • 1 dag drożdzy 
  • otręby owsiane oraz mąka pełnoziarnista
  • garść malin i ewentualnie żurawian suszona
  • łyżka cukru
  • cukier puder wymieszany z cynamonem do posypania
  • masło klarowane do smażenia
Drożdże rozpuścić w cukrze, serek rozmieszać z jajem, dodać drożdże; Uzupełnić mąką i otrębami tak, aby masa miała gęstość dobrej śmietany; Dodać mrożone maliny / ja obtoczyłam je w pudrze/; Smażyć na klarowanym maśle z obu stron; 



Zima odeszła miejmy nadzieję, że już na dobre. W moim ogrodzie już z grubsza posprzątane:-) A nawet udało się nam wreszcie skrócić stare brzozy, świerki pod płotem, a nawet konary dużych dębów :-)  Wczoraj posiałam aksamitki do skrzynek. Chociaż w nocy jeszcze spory przymrozek, a i czasem zawieje chłodem, to ptaki już śpiewają na potęgę i ... już za chwilę, już za momencik ... 






Pięknego, słonecznego weekendu życzę !


5 komentarzy:

  1. Takie owsiane, to może bym polubiła;)
    U nas prace ogrodowe też rozpoczęte i czekamy na wiosnę!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne racuszki. U nas wiosna na całego, ciekawe, czy pogoda się utrzyma. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne lekkie wiosenne racuszki. Ja się jutro mam brać za ogródek, mam nadzieję że pogoda dopisze. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności nie da się ukryć:) A ogrodu zazdroszczę. Nam także by się przydał;)

    OdpowiedzUsuń