sobota, 3 sierpnia 2013

Pierożki z baraniną w sosie z podgrzybków



Lipiec zleciał nie wiadomo kiedy... Jak pisałam mnóstwo było u nas rocznic, ostatnio świętowaliśmy z połówką 23 lata od dnia ślubu :- ) Dzień spędziliśmy we dwoje wspominając minione lata, oglądając płytę z naszego ślubu i wesela. Piękna niedziela, naprawdę. Obiecałam mojemu M. pierożki z baraniną w sosie z podgrzybków. I były rzecz jasna :- )




Ciasto:

  • ok. 60 dag mąki pszennej
  • 1 jajo
  • odrobina oleju
  • ok.1/2 do 3/4 szklanki ciepłej  wody
Zagniatamy ciasto tak, aby było zwarte i miękkie. Ja nie wałkuję placka, tylko robię wałek jak na kopytka i tak odcinam. Rozwałkowuję małe kółka i nakładam farsz.

Farsz:

  • ok.60 dag baraniny z udźca ugotowanej z jarzynami jak rosół
  • ostudzone mięso przekręcam przez maszynkę 
  • dużą cebulę przesmażam na na oleju - dodaję do mięsa
  • doprawiam solą, pieprzem oraz gałką muszkatołową
Ulepione pierożki wkładam do osolonego wrzątku, czekam, aż wypłyną, mieszam i po chwili odcedzam.  Od razu wykładam na tacę, żeby się nie sklejały.





Sos z podgrzybków:
  • ok.30 dag umytych i obranych grzybów duszę na maśle
  • osobno zrumieniam dwie cebule
  • łączę oba składniki i zalewam wodą, tak aby je przykryła
  • przyprawiam solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi
  • po ok. 10 minutach dodaję małą śmietanę / hartując ją, aby się nie zważyła
  • na małym ogniu duszę jeszcze ok. 15 minut
Ciepłe pierogi polane sosem - pycha !
A na deser zamiast ciasta były także pierogi, ale z wiśniami : - ) i słodką śmietaną.

Wszystkich zaglądających  ściskam i życzę pięknej niedzieli !




6 komentarzy:

  1. te pierożki wyglądają bardzo apetycznie mniam! uwielbiam sos grzybowy , całość na pewno pyszna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ulu, będę nieskromna i powiem : naprawdę pyszne !

      Usuń
  2. Ja robię z cielęciną w sosie kurkowym. U nas nawet baraniny nie dostałabym;-( Aniu zobacz kiedyś moje ciasto na pierogi z kefirem. Bardzo plastyczne i mięciutkie. Już innego nie robię, jak również wszyscy, którzy raz spróbowali:-) Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje pierożki są świetne, BM również podawała ciekawy przepis na ciasto. Miałam spróbować - zapomniałam :-) Następne zrobię na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam jeszcze pierogów z baraniną, może kiedyś je zrobię, ale tak naprawdę, nie chce mi się lepić pierogów. wypompowana jestem przez te upały...
    23 lata... sporo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrób, zrób, zupełnie inny smak...
    23 lata sporo, ale mam apetyt na więcej :-)

    OdpowiedzUsuń